January 08, 2010

Pohdintoja

Tällä viikolla olen miettinyt uusia ideoita blogia varten. Uudet reseptit pyörivät mielessä koko ajan, mutta nyt olen pohtinut myös muita ruokablogin olennaisia osia, varsinkin taidokkaita kuvia, joita uuden kamerani avulla toivon oppivani ottamaan.

Olen lueskellut ja ihaillut muiden ruokablogeja, erityisesti La Tartine Gourmande ja Still Life With ihastuttavat taidokkuudellaan. Penny De Los Santos on ikuistanut upeita kuvasarjoja matkoillaan kohtaamistaan erilaisista ruokakulttuureista. Näitä selaillessa huokaisen syvään ja toivon, että jonain päivänä osaisin itsekin ottaa blogiini parempia kuvia.

Kuvien lisäksi ongelmaksi on nousemassa myös kieli. Hra Kengurun ja hänen perheensä sekä täällä asuvien ystävieni puolesta olen saanut kasvavaa painostusta kirjoittaa englanniksi. Olen kapinoinut tätä vastaan sillä alunperin blogin idea oli juuri kirjoittaa suomeksi, tehdä suomalaisia reseptejä ja pitää sillä tavoin yhteyttä kotimaahan. Molemmilla kielillä kirjoittaminen voisi tietenkin olla yksi vaihtoehto, mutta kaikkia tähäastisia reseptejäni en mitenkään voisi lähteä kääntämään.

Tänä vuonna tavoitteena on siis tehdä paljon uusia erilaisia ruokia, oppia kuvaus- ja "stailaus" tekniikoita sekä kirjoittaa enemmän!

1 comment:

  1. You could write in both languages, I think some bloggers write in English and their native language? :)

    ReplyDelete